Jako producent materiałów POS, nieraz spotkaliśmy się ze stwierdzeniem „reklama dźwignią handlu”. Promowanie marki w sposób przemyślany procentuje zwiększonym zainteresowaniem i docelowym zakupem produktu. Chcąc osiągnąć sukces, producenci starają się dotrzeć do swoich potencjalnych klientów w każdy możliwy sposób - zarówno online, jak i offline.

Co to są materiały POS i czy warto po nie sięgnąć, żeby zaistnieć na rynku?

Po jaką formę wsparcia sprzedaży trzeba sięgnąć, aby wyróżnić się i zaistnieć na rynku? W przypadku kanału tradycyjnego świetnie sprawdzą się produkty POS, takie jak ekspozytory, meble ekspozycyjne, potykacze reklamowe, glorifiery.

Dla tych, którzy zastanawiają się: co to są materiały POS, warto wyjaśnić, że to różnorodne formy reklamy wspierającej sprzedaż bezpośrednio w punkcie sprzedaży.

W związku z tym, że wielu konsumentów decyzję o zakupie podejmuje pod wpływem impulsu w punkcie sprzedaży, materiał ten ma przykuć jego uwagę i przekonać do zakupu. Materiały POS to skuteczne narzędzie marketingowe, które potrafi realnie wpłynąć na decyzje zakupowe.

Jak mogą wyglądać materiały POS – co to są materiały POS w praktyce?

Jak mogą wyglądać materiały POS? Co to są materiały POS? Na decyzję o tym, jak będzie wyglądała ekspozycja, wpływa kilka istotnych czynników, które należy ustalić na etapie briefu.

 

  • Produkty: ich ilość i rodzaj. Klient chcący wypromować jeden ekskluzywny krem będzie oczekiwał czegoś innego niż producent naturalnych soków, chcący pokazać całą swoją ofertę

  • Miejsce: na półce często spotkać można toppery, shelf stopery; na ladzie w strefie kasy - niewielkich rozmiarów dyspensery lub ekspozytory naladowe; w alejkach sklepowych - displaye, potykacze, stoiska eventowe, regały sklepowe; nad wejściem do lokalu - podświetlane kasetony.

  • Surowiec: materiały POS miękkie, do których zaliczamy ulotki, plakaty, broszury, czyli materiały wykonane z papieru, tektury. Materiały POS twarde, bardziej trwałe, to m.in. standy, kasetony, meble reklamowe, wykonane z drewna, metalu, tworzyw sztucznych.

  • Rodzaj docelowe konsumenta.
Postaw na materiały POSM – co to jest skuteczna ekspozycja?

Postaw na materiały, które wzbudzają ciekawość. Bez względu na to, czy ekspozytor znajdzie się w przepełnionej strefie kasy, czy szerokiej alejce sklepowej, zawsze powinien wzbudzać w nas ciekawość. Dużym atutem tego typu materiałów reklamowych są nieograniczone możliwości kreacji, dlatego warto wiedzieć co to są materiały POS i jak je wykorzystać.

Przykłady materiałów POS

Display w kształcie nachosa, połowy beczki lub ścianki eventowej imitującej podium z metą to tylko namiastka możliwości projektowych i produkcyjnych APS Nova. Dla tych, którzy nadal pytają co to są materiały POS, odpowiedź jest prosta - to wszechstronne narzędzia zwiększające sprzedaż poprzez przyciąganie uwagi i angażowanie klienta w miejscu zakupu.

 

                          

 

Park maszynowy, którym dysponuje APS Nova pozwala na wykonanie materiałów POS nawet o wysokim poziomie skomplikowania technicznego co oznacza, że do stworzenia jednego produktu użyte zostają różne surowców.

Dlaczego warto wyeksponować produkty w punkcie handlowym?

Jako konsumenci często nie zdajemy sobie sprawy z tego jak dużą moc mają ekspozycje sklepowe i jak różne formy może przybierać.

Doskonały produkt to tylko część sukcesu. Konieczny jest jeszcze marketing, który w połączeniu z kreatywnością doświadczonego dostawcy materiałów reklamowych, pomoże Ci wyróżnić się na tle konkurencji.