Jako producent materiałów POS, nieraz spotkaliśmy się ze stwierdzeniem „reklama dźwignią handlu”. Promowanie marki w sposób przemyślany procentuje zwiększonym zainteresowaniem i docelowym zakupem produktu. Chcąc osiągnąć sukces, producenci starają się dotrzeć do swoich potencjalnych klientów w każdy możliwy sposób, zarówno w formie online jak i offline.
Po jaką formę wsparcia sprzedaży trzeba sięgnąć aby wyróżnić się i zaistnieć na rynku?
W przypadku kanału tradycyjnego, świetnie sprawdzą się produkty POS takie jak ekspozytory, meble ekspozycyjne, potykacze reklamowe, glorifiery.
W związku z tym, że wielu konsumentów decyzję o kupnie podejmuje pod wpływem impulsu w punkcie sprzedaży, materiał ten ma przykuć jego uwagę i przekonać do zakupu.
Jak mogą wyglądać materiały POS?
Na decyzję o tym jak będzie wyglądała ekspozycja ma kilka istotnych czynników, które należy ustalić na etapie briefu.
-
produkty tj. ich ilość i rodzaj. Klient chcący wypromować 1 ekskluzywny krem będzie oczekiwał czegoś innego niż producent naturalnych soków, chcący pokazać całą swoją ofertę.
-
miejsce, w którym ma się znaleźć
-
na półce często spotkać można toppery, shelf stopery
-
na ladzie w strefie kasy, niewielkich rozmiarów dyspensery lub ekspozytory naladowe
-
w alejkach sklepowych displaye, potykacze, stoiska eventowe, regały sklepowe
-
nad wejściem do lokalu gastronomicznego lub sklepu, podświetlane kasetony
-
-
surowiec, z którego ma zostać wykonany
-
materiały POS miękkie, do których zaliczamy ulotki, plakaty, broszury czyli materiały wykonane z papieru, tektury.
-
materiały POS twarde, które charakteryzują się tym, że są bardziej trwałe w stosunku do materiałów miękkich. Do grupy tej zaliczamy m.in. standy, kasetony, meble reklamowe. Wykonuje się je z drewna, materiałów drewnopochodnych, metalu, tworzyw sztucznych.
-
-
rodzaj docelowego konsumenta
Bez względu na to, czy ekspozytor znajdzie się w przepełnionej strefie kasy, czy szerokiej alejce sklepowej, zawsze powinien wzbudzać w nas ciekawość. Nie da się ukryć, że dużym atutem tego typu materiałów reklamowych są nieograniczone możliwości kreacji.
Display w kształcie nachosa, połowy beczki lub ścianki eventowej imitującej podium z metą to tylko namiastka możliwości projektowych i produkcyjnych APS Nova.
Park maszynowy, którym dysponuje APS Nova pozwala na wykonanie materiałów POS nawet o wysokim poziomie skomplikowania technicznego co oznacza, że do stworzenia jednego produktu użyte zostają różne surowców.
Jako konsumenci często nie zdajemy sobie sprawy z tego jak dużą moc mają ekspozycje sklepowe i jak różne formy może przybierać.
Doskonały produkt to tylko część sukcesu. Konieczny jest jeszcze marketing, który w połączeniu z kreatywnością doświadczonego dostawcy materiałów reklamowych, pomoże Ci wyróżnić się na tle konkurencji.