Jako producent materiałów POS, nieraz spotkaliśmy się ze stwierdzeniem „reklama dźwignią handlu”. Promowanie marki w sposób przemyślany procentuje zwiększonym zainteresowaniem i docelowym zakupem produktu. Chcąc osiągnąć sukces, producenci starają się dotrzeć do swoich potencjalnych klientów w każdy możliwy sposób, zarówno w formie online jak i offline.

Po jaką formę wsparcia sprzedaży trzeba sięgnąć aby wyróżnić się i zaistnieć na rynku?

W przypadku kanału tradycyjnego, świetnie sprawdzą się produkty POS takie jak ekspozytory, meble ekspozycyjne, potykacze reklamowe, glorifiery.

W związku z tym, że wielu konsumentów decyzję o kupnie podejmuje pod wpływem impulsu w punkcie sprzedaży, materiał ten ma przykuć jego uwagę i przekonać do zakupu.

Jak mogą wyglądać materiały POS?

Na decyzję o tym jak będzie wyglądała ekspozycja ma kilka istotnych czynników, które należy ustalić na etapie briefu.

 

  • produkty tj. ich ilość i rodzaj. Klient chcący wypromować 1 ekskluzywny krem będzie oczekiwał czegoś innego niż producent naturalnych soków, chcący pokazać całą swoją ofertę.

 

 

  • surowiec, z którego ma zostać wykonany

    • materiały POS miękkie, do których zaliczamy ulotki, plakaty, broszury czyli materiały wykonane z papieru, tektury.

    • materiały POS twarde, które charakteryzują się tym, że są bardziej trwałe w stosunku do materiałów miękkich. Do grupy tej zaliczamy m.in. standy, kasetony, meble reklamowe. Wykonuje się je z drewna, materiałów drewnopochodnych, metalu, tworzyw sztucznych.

 

  • rodzaj docelowego konsumenta

 

Postaw na materiały, które wzbudzają ciekawość

Bez względu na to, czy ekspozytor znajdzie się w przepełnionej strefie kasy, czy szerokiej alejce sklepowej, zawsze powinien wzbudzać w nas ciekawość. Nie da się ukryć, że dużym atutem tego typu materiałów reklamowych są nieograniczone możliwości kreacji.

Przykłady materiałów POS?

Display w kształcie nachosa, połowy beczki lub ścianki eventowej imitującej podium z metą to tylko namiastka możliwości projektowych i produkcyjnych APS Nova.

 

                          

 

Park maszynowy, którym dysponuje APS Nova pozwala na wykonanie materiałów POS nawet o wysokim poziomie skomplikowania technicznego co oznacza, że do stworzenia jednego produktu użyte zostają różne surowców.

Dlaczego warto wyeksponować produkty w punkcie handlowym?

Jako konsumenci często nie zdajemy sobie sprawy z tego jak dużą moc mają ekspozycje sklepowe i jak różne formy może przybierać.

Doskonały produkt to tylko część sukcesu. Konieczny jest jeszcze marketing, który w połączeniu z kreatywnością doświadczonego dostawcy materiałów reklamowych, pomoże Ci wyróżnić się na tle konkurencji.